- Nowy
Stan: POWYSTAWOWY. Opakowanie zostało otwarte celem prezentacji produktu. Zdjęcia przedstawiają rzeczywisty stan produktu i opakowania.
Połączenie ze sklepem jest zabezpieczone certyfikatem SSL.
Szybka wysyłka
Producent: MENTE MARINE
Kod producenta: ACS RP (Osculati [51.310.02])
Wymiary panelu: ok. 80 × 77,5 × 10-12 mm (szerokość × wysokość × głębokość)
Zakres napięcia zasilania: 10-30 V DC
Maksymalne natężenie przy aktywnych klapach: 18 A; w trybie czuwania: ~0,02 A.
Temperatura pracy: od –10 °C do +85 °C; temperatura magazynowania: –40 °C do +85 °C.
Stopień ochrony: IP68 (wodoszczelność).
System Mente Marine ACS RP to nowoczesne, automatyczne rozwiązanie dla łodzi, które eliminuje konieczność ręcznego sterowania trymklapami lub innymi systemami stabilizacji kadłuba. Produkt umożliwia zarówno kontrolę pochylenia bocznego (roll), jak i sterowanie kątem podniesienia dziobu/rufy (pitch), co znacząco poprawia komfort jazdy, stabilność łodzi i bezpieczeństwo na wodzie.
Po montażu panelu ACS RP zamiast standardowego przyciskowego panelu trymklap wystarczy kalibracja – system samoczynnie wykrywa projekt kadłuba oraz typ klap i reaguje na zmiany kursu, prędkości, obciążenia i warunków wiatrowych.
Automatyczna stabilizacja łodzi w osiach roll & pitch – redukcja przechyłu bocznego oraz poprawa kąta dziobu/wydźwigu rufy.
Kompatybilność z najpopularniejszymi systemami trymklap (np. Lectrotab, Lenco, Bennet, Ultraflex) – elektryczne i hydrauliczne klapy.
Prosty montaż – wymieniając panel sterujący, podłączając kilka przewodów, można zautomatyzować system
Rozpoznawanie skrętu – w czasie zmiany kierunku automatyka chwilowo się wstrzymuje, by zapobiec niepożądanym korektom.
Wysoka odporność środowiskowa – obudowa zgodna z klasą ochrony IP68 (odporna na zanurzenie i warunki morskie).
Zakres montażu: łodzie długości około 4,5 do 12 m (15-40 stóp).
System ACS RP sprawdzi się idealnie w przypadku:
łodzi szybkich ze wznoszącym się dziobem („deep-V”), gdzie utrzymywanie trymu manualnie jest trudne i wymaga ciągłej uwagi kierowcy;
sytuacji, gdy zmienne obciążenie (np. pasażerowie wchodzą/zejdą) lub warunki wiatrowe powodują przechył boczny lub zbyt duży kąt dziobu;
modernizacji instalacji – kiedy istnieją już trymklapy, ale chcemy poprawić komfort i efektywność bez wymiany całego systemu;
w warunkach, gdzie zwracamy uwagę na oszczędność paliwa i stabilność – automatyczny system pomaga łodzi wejść szybciej w plan i utrzymać optymalny kąt.
Zmniejszenie obciążenia sternika – mniej koniecznego manualnego trymowania.
Lepsza widoczność i bezpieczeństwo – łódź utrzymuje stabilną postawę, co poprawia kontrolę.
Oszczędność paliwa – dzięki optymalnemu trymowi mniej oporów hydrodynamicznych.
Dłuższa żywotność trymklap i silnika – system eliminuje nadmierną korektę i przeciążenia.
Zwiększona wartość łodzi – nowoczesny system automatyczny to atut przy sprzedaży lub użytkowaniu.