Jeśli myślisz o odświeżeniu swojej łodzi i dodatkowo chciałbyś wymienić bimini, najważniejszą kwestią będzie wybór...
-
KATEGORIE PRODUKTÓW
- SILNIKI I AKCESORIA
- UKŁAD STEROWANIA
- INST. SANITARNA
- INST. PALIWOWA
- INST. ELEKTRYCZNA I OŚWIETLENIE
- WENTYLACJA I OGRZEWANIE
- WYPOSAŻENIE ŁODZI
- ELEMENTY POKŁADU I KABINY
- ELEMENTY KOKPITU I ZEGARY
- SYSTEMY NAWIGACYJNE
- KOTWICE I ELEMENTY NIERDZEWNE
- CZĘŚCI DO ELEKTRONARZĘDZI
- CHEMIA
- KOMIS
- Strona główna
-
Wszystkie marki
- ABB
- ALONSO MERCADER
- ALPINE
- AMICA
- AQUA SIGNAL
- ATTWOOD
- BANSBACH
- BARKA S.R.L.
- BARWOLF MOZAIKI
- BENNETT MARINE
- BESENZONI
- BLANCO
- BLUM
- BOSCH
- BOSE
- CABLETECH
- CAN-SB
- CANTALUPI
- CJR PROPULSION
- COLOURS
- DEANTE
- DEKOMA
- DOMETIC
- DUNE
- DUPONT Corian
- DYNABRADE
- EATON
- ERGOM
- EUROTECHNIKA
- EXALTO
- FABRICOLOGY FR FABRICS
- FARGOTEX
- FEIN
- FESTOOL
- FLEX
- FORESTI & SUARDI
- FRANKE
- GARMIN
- GARNICA
- GE
- GEBO
- GEORG FISCHER
- GIGACER
- GLOBALWOOD
- GLOMEX
- GROHE
- GUIDI
- HANSGROHE
- HELLA MARINE
- HENSEL
- HETTICH
- HIKVISION Hiwatch
- IPOWOOD
- ISOTHERM
- ITALIAN PROPELLERS
- JABSCO
- JOHN GUEST
- KENYON
- KERLITE
- KRAVET
- LAGUNA
- LALIZAS
- LINAK
- LINDEMANN
- LIROS
- MAESTRINI
- MAKITA
- MARTYR
- MASTERVOLT
- MERCURY
- MILWAUKEE
- MORAD
- MORBERN
- NAXOS
- NEOLITH
- NETGEAR
- NUOVA RADE
- OSCULATI
- PARKER
- PIONEER
- PIVEXIN TECHNOLOGY
- PLANUS
- PLASTIMO
- PROMAT
- QUICK SPA
- QUICK STEP
- RADAWAY
- RAYMARINE
- REA
- REHAU
- RIDEX BOSTON FR
- ROCA
- RULE
- SCHNEIDER ELECTRIC
- SEA FIRE
- SEASTAR SOLUTIONS
- SHURFLO
- SK FABRICS
- SKAI
- SLEIPNER
- SOUTHCO
- SPRADLING
- SUNBRELLA
- SYMPHONY MILLS
- TARKETT
- TECMA
- THETFORD
- TUPAI
- Ubiquiti
- VETUS
- VIEGA
- VILLEROY & BOCH
- VIMAR
- VITRIFRIGO
- VOLVO PENTA
- WEBASTO
- WHALE
- YAMAHA
- ZINC
- ZIPWAKE
- KOMIS
- BLOG ŻEGLARSKI
Latest posts
Blog categories
Search in blog
Archived posts
Jaka tkanina do nowego bimini ?
Dla wprawionego żeglarza termin Bimini nie jest czymś nowym, jednakże dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę na wodzie i szukają komponentów do wyposażenia swojej łodzi, warto wyjaśnić jego znaczenie, szczególnie jeśli komfort podróżowania jest dla Was ważny.
Bimini to płócienny dach z otwartym przodem do kokpitu łodzi, najczęściej wsparty na metalowej ramie. Większość konstrukcji opartych jest na składanym mechanizmie, aby umożliwić użytkownikowi rozłożenie jeśli pożądany jest cień lub schronienie przed deszczem oraz złożenie jeśli nie ma potrzeby użycia. Dla zwiększenia bezpieczeństwa daszki posiadają często blokady chroniące przed przypadkowym zamknięciem. Należy przy tym pamiętać, że z bimini powinno się korzystać podczas bezwietrznej pogody, najlepiej gdy łódź jest nieruchoma lub podczas małej prędkości.
Najważniejszą składową daszku jest tkanina. Aby zapewnić długie i wydajne użytkowanie powinna posiadać klasę morską. Wiele osób skupia się przede wszystkim na fakturze i odcieniu, ale nie to jest najważniejsze. Należy pamiętać, aby wybrany materiał posiadał takie cechy jak:
- Odporność na promieniowanie UV
- Wodoodporność
- Odporność na blaknięcie i pleśń
- Łatwość w czyszczeniu i obsłudze
Najczęściej tkaniny, z których produkuje się bimini wykonane są z akrylu lub ewentualnie z poliestru.
AKRYL
Najlepszy jest oczywiście akryl, ponieważ jest to bardzo trwała tkanina, która jest zarazem miękka, jak i mocna. Jest odpowiednio oddychająca dzięki czemu zabezpiecza przed powstawaniem pleśni i plam oraz posiada odporność na promieniowanie UV, a tym samym na blaknięcie i dłużej utrzymuje kolor. Niestety wymaga impregnacji co kilka lat a z uwagi na wysoką jakość jej cena nie należy do najniższych.
POLIESTER BARWIONY W MASIE
Coraz częściej zamiennie do akrylu używa się poliestru barwionego w masie. Według specjalistów jest zbliżony jakościowo a przy tym bardziej ekologiczny, ponieważ podczas produkcji oszczędza się znaczną ilość wody oraz minimalizuje powstawanie zanieczyszczeń barwnikowych. Tkaniny barwione w masie wykorzystują przędze barwione na surowo, które są tworzone poprzez dodanie barwnika masowego do stopionego polimeru podczas procesu przędzenia lub ekstruzji. Tym samym włókna i nici są maksymalnie nasączone pigmentem wychodzącym z dysz w jednym procesie. Tkanina takie są:
- wyjątkowo odporne na blaknięcie i zmiany struktury spowodowane promieniowaniem UV,
- jednolite kolorystycznie, często nie można odróżnić pojedynczych partii od siebie
- bardziej ekologiczne i oszczędniejsze podczas procesu produkcyjnego
Niestety jest dużo mniej trwała w porównaniu do akrylu.
POLIESTER POWLEKANY WINYLEM
Bardziej ekonomicznym wyborem jest poliester powlekany winylem. Materiał ten jest wyjątkowo wodoodporny i łatwy w czyszczeniu ale charakteryzuje się dużo mniejszą trwałością w porównaniu do akrylu. Dodatkowo nie przepuszcza powietrza, a kolory są mniej trwałe.
POLIESTER
Typowo poliestrowe daszki są najtańsze, przez co najczęściej spotykane. Pomimo tego, że są odporne na wodę i pleśń to nie sposób nie wspomnieć, że kolory są najmniej trwałe w porównaniu do poprzednio opisanych.
Leave a comment